Maija Pohodņeva, Modris Pelsis. Naida simetrija

200x200_naidasimetrija_978-9934-0-6392-3

Grāmatas galvenā varone ir Anna un bijušais policists Andris Kadiķis, viņu uzdevums – veikt pasūtījuma slepkavību, novākt uzņēmēju Akotu, bet viņi nav apgādāti ar ieročiem un nav nekādas informācijas par mērķi. Abus partnerus saista tikai uzdevums, pēc tam vienam no viņiem jāmirst. Visvairāk mani ieinteresēja, kā pusaugu meitēns Anna, specvienības komandiera meita, uzaugusi kazarmās,  tika izveidota par profesionālu specvienības snaiperi. Tīri psiholoģiski bērns un meitene viņā izlauzās, kad viņa naktī atstāja militāro bāzi un devās uz Kabulas dārziem sajust patīkamo smaržu un kā bērns priecājās par uzdāvinātajiem granātāboliem. Taču meiteni saista ieroči, ar aizsietām acīm viņa tos spēj izjaukt un salikt, rēķināt ballistiskās trajektorijas. Viņas skolotājs ir Sergejs, kurš kā izrādās ir arī Akota biznesa partneris un apsardzes šefs. Vai Anna spēs vērsties pret savu skolotāju?

Iesaku šo grāmatu ne tikai kā trilleri ar spraigu un aizraujošu sižetu, bet autori tajā parāda padomju savienības ideoloģiju, Latvijas nespēju attīstīties, jo cilvēku domāšanā saglabājušies aizmetņi no bijušajiem laikiem, skaudri un nežēlīgi Afganistānas karu, kurā cieta gan mūsu obligātā dienesta kareivji, gan viņu civilie iedzīvotāji, tai skaitā bērni. Kara un ievainoto ainas ir aprakstītas reālistiski. Annas atklāsme, ka tēvs spēj būt tikai sistēmas daļa, kas nevainojami darbojas tikai kopā ar savu nodaļu, strādā pēc noteikta algoritma, bet nespēj reaģēt nestandarta situācijās, raksturo bijušās iekārtas darboņus.  Interesanta ir mežsarga Lācīša filozofija, pie kura Anna ar Andri meklē patvērumu: “Cilvēks, kurš nemīl vientulību, nemīl arī brīvību”.

Uz grāmatas vāka redzams snaiperis un optiskais tēmēklis. Protams, atbilstošs saturam, jo romāns ir par divu algotņu snaiperu uzdevumu iznīcināt ieroču mašinērijas bosu, bet vāks noteikti nebija manā literārajā gaumē. Ja nebūtu Lasīšanas stafetes, nebūtu šo grāmatu atvērusi, bet sākot lasīt, nespēju vakarā nolikt malā.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s